strony

piątek, 9 września 2016

Powitalna kasza z warzywami, odsłona kolejna.

Kilka tygodni temu napisałam, że żegnam się z Poznaniem, ale jednocześnie nie spodziewałam się, że na dłuższą chwilę będzie to również pożegnanie z blogiem. Przyszła pora, by wrócić ze zdwojoną siłą, nowymi pomysłami, w zasadzie całkowicie nową koncepcją – wszystkiego możecie się po mnie spodziewać w najbliższym czasie. Dziś jednak postanowiłam przywitać się z Wami czymś, co bywało tu wiele razy – kaszą z warzywami. Bardzo wrześniową, bardzo szybką, bardzo moją. 


dla dwóch bardzo głodnych osób

  • 1 żółta cukinia
  • 2 duże pomidory
  • 1 puszka cieciorki
  • garść czarnych oliwek
  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka syropu z agawy
  • suszone oregano, zioła prowansalskie, czarny pieprz, mielone nasiona kolendry, sól
  • 100 g dowolnej kaszy, ja wybrałam jaglaną 

  • Cukinię i cebulę pokroić w półplasterki. Poszatkować czosnek, pokroić oliwki.
  • W garnku zagotować wodę i sparzyć w niej pomidory, żeby zdjąć z nich skórkę. Następnie w tej samej wodzie ugotować kaszę.
  • Obrane pomidory pokroić w kostkę.
  • Cieciorkę odlać z zalewy i przepłukać na sitku. 
  • Na dużej patelni rozgrzać olej, wrzucić cebulę i czosnek, a gdy się zeszklą, dodać cukinię. Poddusić ją parę chwil, dodać zioła i przyprawy, oliwki, cieciorkę i pomidory. Dusić wszystko kilka minut, aż powstały z pomidorów sos zacznie się robić gęsty. Dodać syrop z agawy. Podawać z kaszą i świeżą pietruszką. Smacznego!


1 komentarz:

  1. Znakomity pomysł na obiad, z którym można pokombinować według własnych smaków i upodobań :)

    OdpowiedzUsuń