strony

czwartek, 15 września 2016

Co powiesić na ścianie? Garść inspiracji.

Spełniłam swoje marzenie o białych ścianach w domu – wszystkie, co do jednej, mam właśnie w tym kolorze. Lubię minimalizm, dlatego nie chcę przesadzić z ilością obrazków, jednak bez nich jest jakoś zbyt pusto. Szukam więc takich plakatów, które będą pasować do prostego, jasnego wnętrza. Do tej pory tylko jedna rzecz trafiła na moją ścianę w salonie: kolekcja opakowań po kawie oprawioną w turkusową ramkę. Już zbieramy kolejne, żeby dwa obrazki mogły wisieć obok siebie :)
W internecie można znaleźć prace wspaniałych twórców i gdybym miała się zdecydować na wszystkie, które mi się podobają, zabrakłoby mi w domu ścian. Postanowiłam zatem podzielić się moimi inspiracjami z Wami.

Rośliny 

Rośliny pięknie prezentują się na plakatach i pasują do wielu wnętrz. Liczę na to, że z czasem moje mieszkanie zamieni się w małą, miejską dżunglę, dlatego też motywy botaniczne na ścianie będą w sam raz. Autorką chyba najpiękniejszych roślinnych grafik jest Margo Hupert.
Ryciny botaniczne jak ze starych atlasów znajdziecie w sklepie Made for home.  Możecie się domyślić, że mnie najbardziej kusi kawa i herbata!

Źródło obrazka
Postanowiłam spróbować swoich sił i sama namalowałam liście monstery, głównie z zamiarem wybrania jednego z nich do łazienki. Będzie pasował do liściastej zasłonki prysznicowej i zapełni pustą ścianę nad pralką. Nie mam wystarczających umiejętności, żeby tworzyć zachwycające dzieła, ale z drugiej strony – to, co zrobimy własnoręcznie, cieszy najbardziej!
Na komputerze kombinowałam trochę z tymi obrazkami i zastanawiam się, czy lepiej będą się prezentować takie sauté, po prostu oprawione, czy może po przeróbkach, bardziej w formie plakatu. Proszę, doradźcie!


Kosmos
Motywy kosmiczne świetnie prezentują się na ścianie. Na Pintereście znalazłam mnóstwo obrazków planet malowanych akwarelami, bardzo prostych i delikatnych, a jednocześnie mających w sobie jakąś taką dobrą energię. Marzy mi się coś podobnego w domu.

Zakochałam się w plakacie przedstawiającym oceany Marsa ze strony Made for home. Przepiękne kolory!
Źródło obrazka
Jeśli macie w pokoju bardziej elegancki styl, proponuję złote Słońce lub srebrny Księżyc od Gra-fika.

Źródło obrazka
Przepiękny Księżyc na tle gór podpatrzyłam na Instagramie Whiteplate. Plakat pochodzi z Pracowni Uroczysko i można go znaleźć np. tutaj. Kusi mnie, żeby stworzyć podobną grafikę własnoręcznie. Wycinałam kiedyś linoryty, myślę, że w tej technice dałoby się osiągnąć ciekawy efekt. Potrzeba tylko czasu i determinacji... a jeśli ich ostatecznie zabraknie, pewnie zdecyduję się na zakup tego konkretnego, bo, jak na Uroczysko przystało, zupełnie mnie zauroczył! 

Źródło obrazka

Mapy
W zależności od klimatu pasują zarówno do minimalistycznych, nowoczesnych wnętrz, jak i do tych w stylu bardziej retro.
Ze względu na turkusową kolorystykę, najbardziej podobają mi się te od City Art Posters i na pewno jedną z nich wybiorę do swojej sypialni. Wiąż nie mogę podjąć decyzji co do miasta, bo wybór jest ogromny, a ja nie mogę się zdecydować: Toruń, Poznań, Tokio, Hamburg, Tel Aviv... Pan Hubert Roguski tworzy też mapy dzielnic Warszawy w szarej kolorystyce, są równie piękne!

Źródło obrazka
Jeśli poszukujecie mapy Warszawy, świetnie prezentuje się też ta biało – czarna od Hellowawa.

Źródło obrazka
Ciekawym pomysłem jest też stworzenie własnej mapy ulubionego miasta na stronie Maptu.pl. Wystarczy wpisać wybraną miejscowość, wybrać styl i gotowe!
Jeśli macie dużo wolnego miejsca na ścianie, możecie zdecydować się na mapę świata, np. półkulę wschodnią.

Inne
Autorem plakatów, o których chyba każdy słyszał, jest Ryszard Kaja. Mi najbardziej podoba się Solina, ale ostateczną decyzję podejmę, jak będę mieć już ustaloną koncepcję, gdzie ją powiesić. Świetnie wygląda też Bolesławiec. Plakaty w sprzedaży znajdziecie na przykład na tej stronie.

Źródło obrazka
Dla amatorów modernizmu proponuję szare bloczyska od Zupagrafika w formacie B1. Genialne!

Źródło obrazka

Pan Lis to sklep z proporczykami i kolorowymi plakatami, stylizowanymi trochę na makatki. Znajdziecie tam też bardziej minimalistyczne, biało-czarne grafiki. Ja dostałam w prezencie zabawny plakat "Bób, hummus, włoszczyzna". Tematyka bardziej kuchenna, ale postanowiłam powiesić go nad biurkiem. Tylko jakoś ciągle mi nie po drodze do sklepu po odpowiedni haczyk :)


To tyle inspiracji na dziś, postarałam się powybierać te najciekawsze, chociaż powiem Wam szczerze, że lista  pomysłów w mojej głowie jest jeszcze dłuższa...
Dajcie znać, czy wpisy o tematyce wnętrzarskiej Was interesują. Od niedawna moja uwaga skupia się głównie na urządzanie mieszkania, jestem zatem bardzo na bierząco.
Uściski i do następnego wpisu!
ZapiszZapisz
ZapiszZapisz
Zapisz

1 komentarz:

  1. Fajny wpis! U mnie już niewiele miejsca na ścianie zostało :) Plakaty Kai będe kupowac do domku na działkę :)

    OdpowiedzUsuń