strony

środa, 2 lipca 2014

Tabbouleh z awokado.

Słyszeliście kiedyś o arabskiej sałatce tabbouleh? 


Kiedyś pewnie bym nawet jej nie spróbowała, bo unikałam natki pietruszki jak ognia; a kuskus, natka i cytryna to nieodłączne składniki tej potrawy. Jednak stała się sprawa niesłychana! Do listy rzeczy, które zasmakowały mi w ciągu ostatnich paru lat (suszone pomidory, czarne oliwki, ogórki konserwowe, nasiona kolendry) dołącza właśnie natka, czyli chyba najzdrowsze zielsko świata. W mojej wersji pojawiło się awokado, czyli Liban i Meksyk znalazły się nagle jakoś bliżej siebie.
Składniki przewidziane są dla dwóch osób (chociaż ja pewnie dałabym radę pochłonąć wszystko w pojedynkę), więc jak chcecie przygotować taką sałatkę na imprezę, to dodajcie więcej kaszy.

  • 1 duży pomidor lub 2 mniejsze
  • 1 dojrzałe awokado
  • pół szklanki suchej kaszy kuskus
  • garść pestek dyni
  • poszatkowany szczypiorek, natka pietruszki (nie cały pęczek, tylko kilka gałązek)
  • sok z połowy cytryny
  • sól, pieprz




  • Pokroić pomidora (zawsze najpierw zalewam wrzątkiem i obieram, ale może być ze skórką) i awokado.
  • Kuskus wsypać do miski, dodać dużą szczyptę soli i zalać wrzątkiem tak, żeby poziom wody był centymetr ponad kaszą. Po paru minutach wrzucić kaszę na sitko i i przepłukać zimną wodą, żeby ostygła.
  • Poszatkować wszystkie zioła.
  • W dużej misce wymieszać wszystkie składniki, dodać pestki dyni, sok z cytryny, doprawić solą i pieprzem.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. Jedyny moment w moim życiu, kiedy zasmakowała mi natka pietruszki, to wyjazd do Turcji. Nie wiem, czy to była delikatniejsza odmiana, czy smak zmieniał się tak znacząco wraz z dodaniem soku z cytryny i syropu z granatu, ale jedną z najlepszych rzeczy, jakie w życiu jadłam, jest zdecydowanie sałatka z pomidora, pietruszki, cebuli, soku z cytryny i syropu z granatu. Niebo w gębie! A normalnie reaguje alergicznie na trzy listki pietruszki pływające w zupie ;)
    Spróbuję na pewno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi zasmakowała w zmiksowanym soku z pomarańczami i jabłkiem. I uznałam, że chyba właśnie musi mieć towarzystwo czegoś słodkiego i kwaśnego, wtedy jest wręcz pożądana :) A sałatka opisana przez Ciebie- to dopiero brzmi zarąbiście!

      Usuń