strony

czwartek, 12 lutego 2015

Przepyszne kokosowe kulki.

Dzisiaj tłusty czwartek, więc pora na stanowczą deklarację: nie cierpię pączków. Serio, nie udaję, nie popisuję się, po prostu dla mnie pączki mogłyby w ogóle nie istnieć. Raz do roku zmuszam się do jednego, żeby tradycji stało się zadość- wtedy w grę wchodzą tylko te z cukrem pudrem i konfiturą, bo z lukrem i z adwokatem po prostu nie tknę. Ale w tym roku nie mam obowiązku jedzenia jakichkolwiek słodkich wypieków, bo nakręciłam mnóstwo kokosowych kulek. 


I taki tłusty czwartek to ja rozumiem! Jest słodko, jest tłusto, ale nie ma oblepiania buzi lukrem. Można nawet łudzić się, że jest zdrowo (chociaż nie, nie zaryzykowałabym takiego stwierdzenia, żeby nie burzyć idei dzisiejszego święta).
Co jest fajnego w takich kulkach oprócz tego, że można się przechwalać, że świetnie zastępują nasiąknięte smalcem pączki (na zdjęciu nawet wyglądają podobnie)? Ano to, że robi się je błyskawicznie i wystarczy 5 składników, żeby powstały te cudowne, kokosowe słodycze.
Podaję dość orientacyjne proporcje, generalnie możecie dowolnie eksperymentować z ilością składników, w zależności od oczekiwanej przez Was liczby kulek. Ja swoje zabieram na imprezę, więc chciałam ich zrobić więcej, ale jeśli wolicie zjeść je w samotności albo w kameralnym gronie- zmniejszcie ilość składników o połowę.
Inspiracją były dla mnie pralinki pełne zdrowia niezastąpionej Marty.


  • 200g wiórków kokosowych 
  • 3 łyżki mleczka kokosowego (najlepiej, jeśli postoi wcześniej w lodówce- można wtedy użyć tej bardziej tłustej części z wierzchu, ale nie trzeba)
  • 3/4 szklanki płatków kukurydzianych
  • 7 suszonych moreli
  • opcjonalnie: 2 łyżki syropu z agawy
  • Morele pokroić w kostkę i zalać wrzątkiem, żeby zmiękły.
  • Wiórki wsypać do pojemnika blendera (tego z małym ostrzem w kształcie litery S) i parę chwil miksować (można odłożyć kilka łyżek i zostawić do obtoczenia- ja zapomniałam)
  • Dodać mleczko kokosowe, dalej miksować, następnie dodać morele i wsypać płatki kukurydziane. Miksować do momentu, aż cała masa będzie kleista i będzie się dała formować. Jeśli uznacie, że nadal jest zbyt sypka- możecie dodać jeszcze trochę mleczka kokosowego. Jeśli wolicie słodkie słodycze, dodajcie też syrop z agawy. Pomiksujcie jeszcze parę chwil, żeby wszystkie składniki się połączyły. Konsystencję masy możecie regulować mleczkiem kokosowym/płatkami kukurydzianymi.
  • Z masy ulepcie kulki i schłodźcie je w lodówce. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Szczerze nie wygląda to zachęcająco, ale wierzę, że jest bardzo smaczne, na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń