strony

czwartek, 29 stycznia 2015

Mój chlebek bananowy.

Myślałam, że to bardzo znana rzecz, takie chlebki bananowe. Że każdy ich próbował, albo kiedyś chociaż o nich słyszał (np. o tym autorstwa Sophie Dahl, słynnym już w blogosferze). Okazało się jednak, że są osoby, które można takim wypiekiem zaskoczyć. Jeśli lubicie mokre, korzenne ciasta, macie trzy przejrzałe banany w domu, albo widzicie te owoce w sklepie w cenie 0,99 zł/kg: nie macie wyboru, musicie upiec chlebek bananowy!



Ostrzegam: w mojej wersji nie jest bardzo słodki, smakuje bardziej jak słodkie pieczywo niż ciasto, ale właśnie w takim wydaniu najbardziej mi pasuje i Was też zachęcam, żeby wypróbować mój przepis. Mogę obiecać, że się nie zawiedziecie, a jeśli lubicie bardzo słodkie rzeczy, zawsze możecie posmarować taki chlebek masłem orzechowym, kremem czekoladowym, syropem z agawy, miodem, dżemem, marmoladą, powidłami... właściwie każdym słodkim mazidłem, jakie możecie sobie wyobrazić. 
Jeśli jeszcze nie zachęciłam Was dostatecznie, to dodam, że to ciasto nie może się nie udać i że jest banalnie proste, a do jego wykonania potrzebujecie (oprócz piekarnika) dwóch misek, łyżki, łyżeczki, szklanki i widelca. Żadnych mikserów, ubijaczek, blenderów ani innych specjalistycznych sprzętów!
Chlebek jest najlepszy na drugi dzień, ale zapach po upieczeniu jest tak cudowny, że nie potrafię się powstrzymać i pierwszy kawałek jem gdy tylko lekko ostygnie. PYCHA!


na keksówkę o wymiarach 26x12 cm 
Suche:
  • 1,5 szklanki mąki (najlepiej pełnoziarnistej)
  • ćwierć łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki sody
  • łyżka cynamonu
  • łyżka kardamonu
Mokre:
  • 1 jajo
  • 1/3 szklanki oleju
  • 4 łyżki syropu z agawy lub miodu
  • 3 przejrzałe banany
  • ziarenka z 1/2 laski wanilii
  • Dodatkowo: pół szklanki orzechów włoskich lub innych ulubionych orzechów/bakalii.


  • Rozgrzać piekarnik do temp. 180 stopni, program góra-dół.
  • Do jednej miski przesiać wszystkie suche składniki
  • W drugiej  misce wymieszać wszyskie mokre (banana rozgnieść widelcem).
  • Do mokrych składników powoli wsypywać suche, cały czas mieszając.
  • Dodać lekko posiekane orzechy i wymieszać.
  • Przelać masę do wyłożonej papierem keksówki i piec przez ok. 40 minut (aż patyczek wbity w środek chlebka będzie suchy).
Smacznego!



3 komentarze: