strony

środa, 14 grudnia 2016

29 pomysłów na trafione upominki, czyli subiektywny przewodnik prezentowy.

Z roku na rok utwierdzam się w przekonaniu, że Święta byłyby lepsze bez prezentów. Smuci mnie widok tłumów szwędających się po galeriach handlowych już od listopada, przyspieszających tempa gdzieś w połowie grudnia, by wreszcie w amoku biegać między półkami, kupując ostatnie prezenty tuż przed Wigilią. Myślę, że gubi się w tym radość obdarowywania innych, a i osoba, dla której wybierany na prędce upominek ostatecznie trafia, najczęściej wdzięczna jest jedynie za gest i intencje, a z samego przedmiotu nie jest ani trochę zadowolona.
Gdy widzę w Internecie przewodniki prezentowe, w których królują perfumy, biżuteria i skarpetki, myślę sobie: jaka jest szansa, że takie upominki będą trafione? Jeśli wiemy, że owszem, w liście do św. Mikołaja znalazły się Chanel No. 5, to faktycznie, nie ma się czym martwić. Ale jeśli kierujemy się jedynie naszą intuicją, możemy niestety narazić się na pomyłkę.



Kilka lat temu uświadomiłam sobie, że istnieją kategorie rzeczy, z których zawsze się cieszę, bez względu na to, co konkretnie dostanę. Święty Mikołaj nie błądzi, jeśli przynosi mi pod choinkę coś jadalnego, herbatę, książkę czy kosmetyk do pielęgnacji. Dlatego w moim przewodniku po trafionych prezentach postanowiłam umieścić rzeczy, z których sama od lat się zawsze cieszę i które wydają mi się na tyle uniwersalne, że mają szansę się spodobać. Podkreślam jednak, że nie starałam się być ani trochę obiektywna i kierowałam się wyłącznie moim własnym gustem ;)

Prezenty jadalne

Porządna oliwa czy pięknie opakowane przyprawy – przydadzą się każdemu, kto lubi pichcić. Olej z nasion chia lub awokado spodoba się osobom, które lubią eksperymenty i chętnie przyrządzają zdrowe dania. Jeśli natomiast szukacie prezentu dla kogoś, kto nie jest fanem gotowania, ale nadal jest łasuchem, postawcie na dobrej jakości konfiturę czy masło z nietypowych orzechów.
Takie prezenty łatwo jest też zrobić samodzielnie, do czego pewnie nie muszę Was zachęcać :)


1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7

Kosmetyki do pielęgnacji

Jeśli ładnie pachną, mają urocze opakowanie i do tego są skuteczne, to szansa na trafiony prezent rośnie. W moim zestawieniu nie mogło zabraknąć produktów Yope (te zapachy!), olejku do demakijażu Resibo (samo dobro) i mojego ulubionego olejku z H&M (tu także jego mocną stroną jest zapach). Rozświetlacz the Balm jest na tyle kultowy, że wiele malujących się dziewczyn ucieszy się, jeśli znajdzie go pod choinką (dlatego mimo, że piszę o kosmetykach do pielęgnacji, pozwoliłam sobie umieścić go w moim prezentowym przewodniku). 

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8

W temacie chłopackich kosmetyków nie jestem niestety ekspertem, ale zauważyłam, że łatwo tu o fajne, minimalistyczne opakowania, przypominające apteczne flakony. Jeśli szukamy prezentu dla posiadacza zarostu, to mamy ułatwione zadanie – kosmetyków do pielęgnacji brody jest cała masa! A jeśli dany pan woli się golić, to też dobrze; możemy sprawić mu coś, co ten codzienny rytuał ułatwi (jak na przykład porządny balsam po goleniu). Z racji zimowej pory myślę, że chłopaki nie obrażą się za pomadkę do ust pod choinką, a ta o zapachu korzennego piwa ma szansę podbić ich serca.

1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 /

Kawa i herbata

Czy to moje zaburzone pojmowanie rzeczywistości, czy faktycznie nie ma osoby, która nie lubi kawy ani herbaty? Do tego mam wrażenie, że to zawsze jest sprawdzony pomysł na elegancki prezent. W moim zestawieniu znajdziecie dobre ziarna kawy, a nawet zestaw do próbowania różnych rodzajów z Java Coffee Roasters. Dla herbaciarzy jest herbata matcha, zielona, biała i czarna. Dla każdego coś miłego! :)


1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 /

To tyle inspiracji na ten moment, ale ciąg dalszy nastąpi. Mam nadzieję, że i Wam moje pomysły przypadną do gustu. W następnym wpisie poruszę temat książek, zwłaszcza o tematyce szeroko pojętych kulinariów. Pokażę wam wszystko, co wydaje mi się strzałem w dziesiątkę jako zawartość paczek, które trafią w tym roku pod choinkę.

A Wy, jakie macie pomysły na trafione prezenty? Podzielcie się nimi koniecznie w komentarzach!
ZapiszZapisz

13 komentarzy:

  1. Bardzo dobry artykuł. Ja zawsze mam ogromne problemy z wyborem prezentów, więc ta lista jest dla mnie prawdziwym zbawieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne zestawienie! Bardzo przydatny post. Często nie wiemy co kupić i kupujemy co bądź a co za tym idzie..zazwyczaj obdarowana osoba nie jest zadowolona z prezentu. Warto na długo przed świętami czy innymi okazjami, zastanowić się co tak naprawde dana osoba potrzebuje albo co mogłoby ją uszczęśliwić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna, praktyczna lista prezentów :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za tą listę. Przyda się na pewno :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego właśnie szukałam, dzięki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie! Który pomysł przypadł Pani do gustu najbardziej?

      Usuń
  6. Nie raz sugerowałem się takimi zestawieniami i nie raz uratowały mi tyłek z opresji, kiedy miałem dzień na wybór prezentu, jego zakup i zapakowanie. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kosmetyki to zawsze trafiony prezent.

    OdpowiedzUsuń