strony

niedziela, 14 września 2014

Krem z kukurydzy.

Straszny grzech, zrobiłam krem z kukurydzy z puszki, akurat gdy trwa na nią sezon. Z drugiej strony świeże kolby najlepiej jest po prostu ugotować i pochłonąć z solą i masłem; żal byłoby miksować je na zupę. 


Przepisem na krem z kukurydzy rozpoczynam okres jesiennych zup; nic o tej porze roku nie smakuje lepiej niż wrześniowa dyniowa, cebulowa albo właśnie taka kukurydziana. Rozgrzewające i bardzo sycące jedzenie, doprawione korzennymi przyprawami.  Proste i pyszne.



  • 1 pęczek włoszczyzny na wywar
  • 2 cebule
  • oliwa z oliwek
  • 2 puszki kukurydzy
  • przyprawy: curry, ostra papryka, gałka muszkatołowa, pieprz, sól



  • Obraną i pokrojoną włoszczyznę (oprócz pora) wrzucić do dużego garnka z osoloną wodą i gotować ok. pół godziny, aż zmięknie.
  • Na oliwie zeszklić pokrojone cebule i jaśniejszą część pora. Dodać sporo curry. Wrzucić wszystko do garnka z zupą i pogotować kolejne kilka minut.
  • Ostudzić nieco zupę, dodać półtorej puszki kukurydzy, łyżeczkę ostrej papryki, zetrzeć trochę (ja lubię dużo) gałki muszkatołowej i wszystko zmiksować blenderem. Następnie dodać resztę kukurydzy (jeśli nie chcecie, żeby coś Wam chrupało, to zmiksujcie od razu całą). Po zmiksowaniu należy sprawdzić, czy zupa jest odpowiednio ostra/słona i ewentualnie doprawić. Smacznego!


3 komentarze:

  1. Mniam! 5 minut temu skończyłam obiad a znowu zrobiłam się głodna...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio robiłam taki krem ale z dyni + słonecznik przysmażony. Z kukurydzy ma podobny smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobna słodycz i klimat przypraw, ale jednak kukurydza ma tak charakterystyczny aromat, że nie da się jej z niczym porównać :)

      Usuń